مولا علی راه ولایت و هدایت

معارف حقه تشیع

آخرین مطالب
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

از برادران عزیز اهل سنت خواهش می کنم یک لحظه کاملا بی طرف و منطقی به این موضوعات فکر کنید:
آیا رسول خدا که به نص صریح قرآن کریم "وَمَا یَنطِقُ عَنِ الْهَوَىٰ "هستند از روی بی کاری و بی حساب و کتاب و فقط برای یک جمله که علی را دوست بدارید در آن گرمای طاقت فرسا مردم را نگه داشتند؟
آیا گفتن این جمله که قبلا بارها آنرا تاکید کرده بودند و برای مردم مسلم بود نیاز به این برنامه ریزی و اجتماع عظیم داشت؟
آیا پیامبر اکرم که برای تمام امور مسلمین برنامه داشتند برای امامت پس از خود برنامه نداشتند؟


آیا از معنای محبت مساوی علی علیه السلام با پیامبر معنای اطاعت و لااقل نظر آخر آن حضرت در امور پس از پیامبر و ملاک حق قرار دادن ایشان و تنظیم برنامه های اسلامی حتی انتخاب خلیفه با اجازه و رضایت علی علیه السلام استفاده نمی شود؟
آیا رسول خدا از رحلتشان بی خبر بودند؟ پس اگر باخبر بودند اعلان عمومی محبت علی علیه السلام در سال آخر حج یعنی حجه الوداع قابل تامل نیست؟
حرفی خودمانی وجدانا فکر کنید: بین دو موضوع که شما می گویید:
 پیامبر جانشین تعیین نکرد و امت خودشان خلیفه تعیین کردند و موضوع دیگر که پیامبر دست علی علیه السلام را بالا برد کدام موضوع عاقلانه تر است که معنای جانشینی بعد از نبی را می دهد؟
آیا فکر کرده اید چرا پیامبر دست علی علیه السلام را بالا برد؟ دوست داشتن چه ربطی به بالا بردن دست دارد این کار مواقع خاصی انجام می شود که نیابتی در کار است
چه کسی نزدیکترین کس به رسول خدا بود قطعا اگر منصف باشید اقرار خواهید کرد عزیزتر و نزدیک و عالم تر از علی کسی بعد از پیامبر نیست  حالا اگر قرار باشد شما امانتی مهم را به کسی بسپارید به مردم می گویید بروید خودتان یک نفر را انتخاب کنید تا امانت من را نگه دارد یا عقل عرف شرع و هر منطقی و حتی خود شما حتما خواهید گفت آان امانت را به نزدیکترین یار و رفیق و کسانم بدهید شک دارید؟ حالا اگر امانتی به عظمت اسلام و حفاظت از قرآن که خداوند می فرماید : لو انزلنا هذا القرآن علی جبل لرایته خاشعا متصدعا باشد چه باید کرد آیا باز هم باید گفت شما مردم بروید امانتدار پیدا کنید؟


اگر در یافتن این امانتدار زمانی طولانی سپر شد و امنت دار یافت نشد چه ؟
اگر امت اختلاف کردند و بین مسلمین آتش جنگ شعله ور شد و اصل اسلام از بین می رفت چه؟
اصلا چرا در هیچ حدیث معتبری به هیج وجهی سخنی از پیامبر وجود ندارد که بعد من خود مردم خلیفه انتخاب کنند؟
این استباط و اجتهاد انتخاب خلیفه چگونه اختراع شده در حالی که رسول خدا هرگز بدان اشاره نکردند؟
آیا این موضوع واگذاری انتخاب بدعت نیست؟

آیا رسول خدا حتی به اندازه مردمی که نگران انتخاب خلیفه بودند و کفن و دفن پیامبر را رها کردند و علی و فاطمه علیهماالسلام را با بدن طاهر رسول خدا رها کردند در حالی که علی را پیامبر در غدیر ستود و رفتند که خلیفه بیابند به این اندازه رسول خدا نگران امت نبود که اینها بودند؟
آیا دختر رسول خدا و علی که اینقدر پیامبر او را دوست می داشت نباید در انتخاب خلیفه شرکت می کرد پس غدیر شوخی بود؟
آیا حتی نمی توانستند تا تدفین پیامبر صبر کنند؟
آیا نمی توانستند نظر علی علیه السلام را هم جویا شوند؟
معمولا بعد از فوت هر عالمی مردم سراغ خانواده اش و نزدیکانش برای تسلیت می روند پس چرا مردم برای انتخاب خلیفه نه تنها خانواده پیامبر حتی بدن طاهر رسول خدا را هم رها کردند؟
آیا قصد و غرضی نبوده که کار را تمام کنند و خانواده پیامبر را ندیده بگیرند و قدرت را بین شیوخ خود تقسیم کنند؟
راستی مگر وصیت در اسلام واجب نیست وصیت رسول خدا چه بود؟
آیا خطبه غدیر وصیت رسول خدا نبود آنهم در اجتماع تمام مسلمینی که می شد جمع شوند شما که عزم اجتماع و اجماع آنها را بر یک شخص می پذیرید و فتوی می دهید آیا بزرگترین اجتماع مسلمین در زمان حیات رسول خدا و بیعت مسلمین حتی خلفا با آن حضرت را به معنای دوستی می گیرید؟ اگر اینگونه است نعوذ بالله پیامبر کار لغو انجام داده چرا که قرآن خودش فرموده است که مومنین برادرند و نیازی به این کار رسول خدا نبوداز طرفی وصیت کسی مانند رسول خدا باید در جمع اکثر مسلمین بیان شود تا کسانی نتوانند آنرا تحریف کنند آیا جمعی بزرگتر و اجتماعی عظیم تر از غدیر سراغ دارید که رسول خدا در آن سخنرانی کرده باشند و وصیت بزرگ تاریخی خود را ارائه داده باشند و آیا شخصی بجز علی علیه السلام را سراغ دارید که در آن جمع حتی به اندازه ذره ای مورد تمجید و معرفی و  تبلیغ و محبت رسول خدا قرار گرفته باشد؟
اصلا چه لزومی به ابراز محبت پیامبر به علی علیه السلام و مسلمین وجود داشت که رسول خدا آن کار را انجام دادند؟
اگر این اعلان عمومی با آن شرایط خاص انجام نمی شد چه اتفاقی می افتاد کدام عقل قبول می کند برای ابراز یک محبت معمولی این اتفاق تاریخی رقم بخورد؟
آیا در تاریخ کسی را سراغ دارید که رسول خدا برای او اینگونه ابراز محبت و دعوت مسلمین به محبت او کرده باشند؟
آیا شما نمی دانید کلمه مولی در عبارت "من کنت مولاه " غیر از محبت معنای اطاعت و ولایت هم دارد چرا حتی حاضر نیستید در موردش فکر کنید آیا خوف این را ندارید بخاطر کوتاهی و بی دقتی و تحقیق مورد غضب الهی در آخرت قرار گیرید؟
جالب توجه اینکه شبیه این خطبه را پیامبر به کرات و بارها بیان کرده بودند ولی خطبه غدیر بسیار علنی تر و جامعتر و در اجتماع بیشمار مسلمینی بود که به وطن خود و کشورهای خود باز می گشتند مثلا در ابتدا دعوت علنی رسول خدا حضرت سه بار از مردم پرسیدند چه کسی حاضر است برادر و جانشین من در این راه شود که فقط علی علیه السلام دستشان را  بالا بردند و در حدیث معروف دیگر حضرت در وصیت نامه ای شفاهی کتاب خدا و اهل بیت عترتشان را باقی بعد خود معرفی کردند که هرگز مسلمین از آنها نباید جدا شوند 

قال رسول الله ص : إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا أَبَداً مَعَاشِرَ النَّاسِ إِنِّی مُنْذِرٌ وَ عَلِیٌّ هَادٍ وَ الْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ .

مستدرک الوسائل ج  11ص 372

قال رسول الله ص : إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثِّقْلَیْنِ کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی وَ إِنَّهُمَا لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّى یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْضَ

وسائل الشیعه ج 27 ص 33

مقایسه همین حدیث در کتب اهل سنت

قال رسول الله صلى الله علیه وسلم انى تارک فیکم الثقلین أحدهما أکبر من الآخر کتاب الله حبل ممدود من السماء إلى الأرض وعترتی أهل بیتی وانهما لن یفترقا حتى یردا على الحوض

مسند احمد - الإمام احمد بن حنبل - ج 3 - ص 14


آخر اینکه حتی اگر به گمان اهل سنت عشق و محبت به علی علیه السلام معنای غدیر است برادران اهل سنت در اطاعت این دستور جدی رسول خدا چگونه ارادت خود را به علی علیه السلام نشان می دهند؟
آیا نمی بینید در کشورهای مختلف سنی نشین شیعیان را به جم محبت علی شکنجه و قتل عام می کنند آیا نمی بینید برخی از علمای سنی از این شیعه کشی دفاع و با علی علیه السلام و فرزندانش دشمنی می کنند پس ادعای سنی گری و سنت پیامبر فقط حرف ست یا عدم درک صحیح فرمایش پیامبر در 1400 سال گذشته باعث اینهمه خسارت شده هر چند برخی از اهل سنت منصف مانند بسیاری از برادران اهل سنت در ایران به اهل بیت رسول خدا و امیرالمومنین ابراز ارادت می کنند ولی این ابراز ارادت باید با دشمنی با دشمنان آنها که قسمت دوم خبه غدیر است هم همراه شود.
اللّٰهُمَّ وَالِ مَنْ وَالَاهُ وَعَادِ مَنْ عَادَاهُ

حتی اگر ذره ای قلبتان تکان خورد بروید حتما درباره علی علیه السلام و جایگاه ایشان و اینکه رسول خدا فرمود او و شیعیانش رستگارانند و درباره حقیقت شیعه با جدیت تحقیق کنید که خدا طالبان راه هدات را راهنمایی می فرماید.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۲۴
عبدالله حسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی